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Thursday, June 05, 2008

VIRTUAL WORLDS


Abstract from Le Monde.
Virtual simulations allow for some years to carry out educational, dental and surgical procedures, handling of airplanes, etc. In the film Matrix, virtual worlds reach their splendor involving human beings in vivo connected to them, by means of brain-computer interfaces. Of another side, the Institute Gartner assures that at the moment 303 million people are registered in 21 different virtual universes, that an interesting percentage of people, carries out commercial transactions in the same ones and that for the 2011, 80% of internet users will have an avatar (graphic representation or user's image), virtual. Second Life has 13 million registered people as long as Habbo Hotel has 90 million people. Virtual cartoon worlds (WeeWorld, IMVU, Neopets), are occupied by children and teenagers between 10 and 20 years, as long as adolescents and adults occupy social nets (Second Life, There, Virtual MTVS). At the moment, the spaces but used are those that arrived first (before 2003: Habbo, Neopets, WeeWorlds), although some as Barbie Girls and Virtual MTVS, with less than 1 year already count with but of 10 million users. Virtual worlds are more and more varied and extensive: Second Life, Chinese Hipihi, Soccer Superstars, Home.

MUNDOS VIRTUALES

Simulaciones virtuales permiten desde hace algunos años llevar a cabo procedimientos educativos, dentales, quirúrgicos, operaciones, manejo simulado de aviones, etc. En el film Matrix, los mundos virtuales alcanzan su esplendor involucrando humanos in vivo conectados a ellos, mediante interfaces cerebro-electrónicas. De otro lado, el Instituto Gartner asegura que actualmente 303 millones de personas están registradas en 21 universos virtuales diferentes, que un interesante porcentaje de personas, realiza transacciones comerciales en los mismos y que para el 2011, el 80% de los internautas tendrá un avatar (representación grafica o imagen del usuario), virtual. Second Life tiene 13 millones de personas registradas en tanto Habbo Hotel cuenta con 90 millones de personas. Los mundos virtuales cartonescos (WeeWorld, IMVU, Neopets), son ocupados por niños y adolescentes entre 10 y 20 años, en tanto adolescentes y adultos ocupan redes sociales (Second Life, There, Virtual MTVS). De momento, los espacios mas usados son los que llegaron primero (antes del 2003 : Habbo, Neopets, WeeWorlds), aunque algunos como Barbie Girls y Virtual MTVS, con menos de 1 año cuentan ya con mas de 10 millones de usuarios. Los mundos virtuales son cada vez más variados y extensos: Second Life, Chinese Hipihi, Soccer Superstars, Home.

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