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Monday, July 28, 2008

MATH and SEX


Until recently it was accepted that girls were less gifted for math. As it is known, most mathematicians and physicist of fame, are men. For if it was little, a recent PISA evaluation, made among 15 year-old students (276 000) in 40 cities, in which equality had been developed in the teaching for both sexes in the course of the years, gave as a result that still in some countries (Turkey, etc), the boys calculated better than girls. The results were explained by cultural reasons.


In a study carried out the 2006 for Ilan Dar Nimrod and Steven Heine (U. of British Columbia/Vancouver/Canada), diverse results were achieved: to a group of women it was them bad, being adduced for them genetic reasons, as long as another feminine group obtained similar results to that of children, being adduced for them the decisive push of self-confidence. Now a study led by the psychologist Janet Hyde (U. of Wisconsin), carried out in 7 million American children (2 to 11 grade. "Non Child Left Behind"), showed that although feminine logic is different there are not sexual differences to solve arithmetic and geometry problems. P.D: although the difference was minimum in some states women obtained better notes than children.

SEXO y MATEMATICAS.


Hasta hace poco se aceptaba que las niñas eran menos dotadas para las matemáticas. Como se sabe, la mayoría de matemáticos y físicos de renombre, son hombres. Por si fuera poco, una reciente evaluación PISA, efectuada entre 276.000 estudiantes de 15 años de edad en 40 ciudades, en las que se había desarrollado igualdad en la enseñanza para ambos sexos en el curso de los años, dió como resultado que aún en algunos países (Turquia, etc), los niños calculaban mejor que las mujeres. Se adujeron entonces, razones culturales.


En un estudio llevado a cabo el 2006 por Ilan Dar Nimrod y Steven Heine (U. de British Columbia/Vancouver/Canada), se lograron resultados dispares : a un grupo de mujeres les fue mal, aduciéndose razones genéticas, en tanto otro grupo femenino obtuvo resultados similares al de los niños, aduciéndose para ellas el decisivo rol de la autoconfianza. Ahora un estudio liderado por la psicóloga Janet Hyde (U. de Wisconsin), llevado a cabo en 7 millones de niños americanos (2 a 11 grado."No Child Left Behind."), demostro que aunque la lógica femenina es diferente no hay diferencias sexuales para resolver problemas de aritmetica y geometria. Aunque la diferencia fué minima, en algunos estados las mujeres obtuvieron mejores notas que los niños.

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