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Friday, April 09, 2010

INFORMAL SCIENTIFIC EDUCATION




The editorial of the last number of Nature sustains that in order to improve the education in USA, should extend outside of class rooms. Something that would go in opposition with the ideas of Obama, but worried to reinforce the current curriculums, dedicated exlusively to school environments. Researchers say that most scientific knowledge are acquired for the people outside of the school: TV programs, websites, articles of magazines, visits to zoological and museums, hobbies: gardening, care of birds, conforming an informal scientific education, difficult to measure, very effective, hardly needed of a modest investment. Since many years the NASA, National Science Foundation (NSF), Discovery and others exhibit TV special educational programs of great audience. Some problems exist :abundant surface informatión and a lot of available pseudoscience. Somebody with great analysis capacity could become specialist in any topic. But we need methodologies in order to evaluate the learning of scientific informal knowledge.
EDUCACION CIENTIFICA INFORMAL

El editorial del último número de Nature sostiene que a fin de mejorar la educación en USA, esta deberia extenderse fuera de los salones de clase. Algo que iria en contraposición con los lineamientos de Obama, mas preocupado por reforzar los curriculums existentes, exlusivamente al interior del ámbito escolar. Estudiosos opinan que la mayoría de conocimientos científicos son adquiridos por el público fuera de la escuela: programas de TV, sitios web, artículos de revistas, visitas a zoológicos y museos, hobbies : jardinería, cuidado de pajaros, conformando una educacion científica informal, dificil de medir, muy efectiva, necesitada apenas de una modesta inversión. Por lo pronto la NASA, National Science Foundation (NSF), Discovery y otros exhiben desde hace muchos años por la TV, programas educativos especiales de gran audiencia. Existen claro algunos problemas:información superficial abundante y mucha pseudociencia disponible. Alguien con gran capacidad de análisis podría convertirse en especialista en cualquier tema. Empero, el aprendizaje científico informal metodologías para evaluarlo.

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